စကားလံုးမ်ားနန္႔ဖိႏွိပ္ျခင္း(၀ါ)ရခိုင့္လူ႔အသိုင္းအ၀ိုင္းမွအမ်ဳိူးသမီး႐ို႕ဘ၀

(၁) အားကိုးရွာစြာရာမလား ။

(၂) နင့္ ကို ငါ တတင့္တတယ္ထားႏိုင္ေရ ။

(၃) ထိုေကာင္မေခ် ဆရာ၀န္ေခ် နန္႔ ရလားေရ….တစ္ဘ၀လံုးအီးခ်မ္းဖို႔မလားေရ

(၄) ယင္းေကာင္မေခ် လင္သည္ အိမ္ဂ်ိန္နိီယာေရ…….

(၅) ေဒအေကာင္ မယားကိုလုပ္ေကြ်းနိုင္ဖို႔ေကာင္ကမဟုတ္ ။

(၆) ေဟး ….လင္ယူေရခါ ကို႔ကို လုပ္ေကြ်းႏိုင္ဖို႔ လူကိုရီြးယူရဖို႔ …………

ေဒကမၻာၾကီးမွာဗုဒၶျမတ္စြာဘုရား ေရအမ်ိဳးသမီး အခြင့္အေရး ကိုပထမဆံုး အသိအမွတ္ျပဳေရ မိတၱာရွင္ တစ္ ေယာက္ျဖစ္ေတ။ ဇာကမၻာက ဇာအေကာင္ ဇာပိုင္ဘင္ ေအာ္နီ ဘတ္ဇီဘုရားကိုဆရာလုပ္ လို႔မရ။ ျမတ္ စြာ ဘုရားေရ လူတစ္ေယာက္ အလားအလာဟိေရ ပင္ကိုယ္ အရည္ အခ်င္း တိကို ထိုး ေဖာက္ ျမင္ နိုင္ စြမ္းဟိ ေရ။

ကီသာေဂါတမီက ဘိကၡဳနီမ (ရဟန္းမ)၀တ္ခြင့္ေတာင္းေရခါ ျမတ္ဘုရား လိုက္ေလ်ာ့ ေတာ္မူ ေရ…  ေဒခ်င့္ ေရ ဘုရားသာသနာမွာ အမ်ိဳးသမီး ရပိုင္ခြင့္တိကို အသိအမွတ္ ျပဳခြင့္ျပဳေတာ္မႈျခင္း ျဖစ္ေတ။အလား အလာ ဟိေရ အရည္အခ်င္းတိကိုလုိရာပန္းတိုင္ေရာက္ေအာင္ေထာက္ပံ့ကူညီျခင္းျဖစ္ေတ ဇာေကာင္ ကဇာ ပိုင္ အမ်ိဳးသမီး အခြင့္အေရး၊ လူ႔အခြင့္အေရး ဇာပိုင္ပင္ ဖင္ေခါင္း က်ယ္နိန္ ဘတ္စီ ဘုရားလမ္း စိုင္ ေသြဖီ လို႔မ ရ … ဘုရား ခ်တ္ မွတ္ခေရ လမ္းစိုင္တိယာ …………

ေဒနိန္ရာမွာဆက္ေျပာရဖို႔ဆိုေက ထူးဆန္စြာတိလားတိြေရ၊ ဗုဒၶဘာသာကိုစႏၵသူရိယမင္းလက္ထက္ ကဘင္ သက္၀င္ယံုၾကည္ပါလတ္ေတ ရခုိင္ျပည္မွာ အမ်ိဳးသမီးတိရသင့္ေရ၊ ျဖစ္သင့္ေရ အေျခ အေနတိ ရခိုင့္လူ႔ အသိုင္းအ၀န္းက ဖန္တီးမပီးနိုင္သိမ့္၊ ေထာက္ပ့ံမပီးနိုင္သိမ့္။ ရခိုင္အမ်ိဳးသမီးတိ ကို္ယ္တိုင္ ကေလ့ လက္ဟိ ျဖစ္ပ်က္နိန္ေရအေျခအေနအေပၚမွာ ျခီနိန္ပံုေပါက္ကတ္ေတ။ အထက္ က အကြ်န္ ရီြး ခေရ အကၡရာ အစိုင္ လိုက္စြာတိကို ေလ့လာသံုးသပ္ေ၀ဖန္ၾကည့္ကတ္ပါဖို႔။

(၁) အားကိုးရွာစြာရာမလား ။

နားေထာင္လို႔ေကာင္းေရ၊ သနားဖို႔ေကာင္းေရ၊ ခ်စ္ဖို႔ေကာင္းေရ အေျပာေခ်တစ္မ်ိဳးျဖစ္ေတ၊ေယေဂေလ့ ေဒ စကားေနာက္မွာအကန္႔အသတ္မိ စြမ္းအား(၀ါ) ဗီဇ တစ္ခုကို ေျပာလိုက္ေတ အမ်ိဳး သမီးကို္ယ္တိုင္က လက္ ေျမွာက္အရံႈးပိီလိုက္ေတဆိုစြာ အရိပ္မက်လိုက္ကတ္။ ရခိုင္သမ ေခ် တစ္ ေယာက္ ျမန္မာေခ် တစ္ေယာက္ နန္႔ ရလခေရခါ၊ တျခားလူမ်ိဳးတစ္ေယာက္နန္႔ရလခေရခါ ထံုးစံအတိုင္းရခုိင္သားတိ အျပစ္ တင္ ကတ္ေတ၊ ယင္းပိုင္ခါ မမေခ်ရို႕ျပန္ေျပာေရ အားကိုး ရွာ စြာ ရာမလားလတ္၊ ရခုိင္သား အရက္ သမား ကိုယူေဂ ငါးပါး ေမွာက္ဖို႔ပါလတ္၊ ဇာရခိုင္သမ ဇာနန္႔ဘင္ရရ ၊ယင္းခ်င့္ကို အကြ်န္မဆိုလို၊ ေယေဂေလ့ အားကိုးရွာ စြာ မလားဆိုေရစကားကိုအကြ်န္လားစိတ္၀င္စား မိေရ၊ ေဒစကားလံုးေရ ရခိုင္၊ ျမန္မာလူ႔ အသိုင္းအ၀ိုင္းမွာ တြင္ က်ယ္နိန္ေရ စြမ္းအားၾကီးမားေရ စကားလံုးတစ္လံုးျဖစ္ေတ၊ မမဆိုေက အား ကိုး ရွာ ရဖို႔ဆိုေရ အေတြးအ ေခၚတစ္မ်ိဳးကို သီြးထဲကုိ ဆီးထိုးပီးလိုက္စြာနန္႔တူေရ၊ မိမိကိုယ္ကို အားကိုးမႈ၊ မိမိ ျခီေထာက္ မိမိရပ္မႈ၊ မိမိ ပင္ကုိယ္ အရည္အခ်င္းကို ယံုးၾကည္မႈ၊ မိမိ ကို္ယ္မိမိ ေလ့လာ သံုးသပ္နိုင္မႈဆိုေရ လူသား တစ္ေယာက္ ပင္ ကု္ိယ္စြမ္းပကရို႕ကို ေဒစကားလံုးက သံခ်ီးစားလားေရ။ ေဒ အားကိုး ရွာစြာ ရာ မ လားဆိုေရ စကားလံုးကို အေျခအေနအရ ရခိုင္ျပည္ထဲမွာဆဆင္းရရဲနန္႔ဘ၀ရုန္းကန္နိန္ရေရ ရခိုင္သမ ေခ်တစ္ေယာက္က ေျပာေရ ဆိုေက တစိေခ် သဟဇာတ က်ဖို႔သိမ့္.. ေယေဂေလ့ ေဒပိုင္ စကားလံုးတိကို ေယာက်ၤားတိနန္႔ ရင္ေဘာင္ တန္းဖို႔ၾကိဴးစားနိန္ကတ္ေတ ရခိုင္သမတိပါ လက္ကိုင္ ထားစြာေရ တစိေခ် အ့ံၾသဖို႔မေကာင္းလား….

(၂) နင့္ ကို ငါ တတင့္တတယ္ထားႏိုင္ေရ ။

အလွပလ စိုင္းစားၾကည့္ေက ေဒအေျပာေရ ကေကာင္းရိုင္းစိုင္းေရ အေျပာမ်ိဳးလို႔ အကြ်န္ ထင္ေရ.. ေဒခ်င့္ အကြ်န္႔အထင္… စာဖတ္ေတလူတိေလ့ကိုယ္ထင္ခ်င္ပိုင္ထင္နိုင္ေရ။ကိုင္… ေဒစကားလံုးကိုေလ့လာသံုးသပ္
ၾကည့္ ကတ္ပါဖို႔….ေဒစကားေရ ေယာက်ၤားတိ ေျပာျဖစ္ေတ စကား ျဖစ္ ေတ…. ကိုယ္ခ်စ္ ေတ ခ်စ္သူ ကို ျဖစ္ဇီ ကိုယ္လက္ထပ္ျဖစ္ဖို႔ ရည္စူးထားေရ မမေခ် တစ္ေယာက္ ကို ေယ်ာက်ၤားတိကေျပာေရ နင့္ကိုငါ တ တင့္တတယ္ထားနိုင္ေရလတ္။ ေဒစကားေရ အေျပာရ လြယ္သေလာက္ကေကာင္း စြမ္းအားၾကီး ေရပိုင္.. လဘား၀ေရ အေတြးအေခၚတိပါ၀င္ေရ။ ရခိုင္ လူမႈအသိုင္းအ၀ိုင္းမွာ အိမ္သ်ွင္မတိေရ အိမ္သ်ွင္တိနန္႔ ရင္ ေဘာင္တန္းပနာ ဘ၀ကို ရုန္းကန္ ကတ္ရေရ။ ရခိုင္သမတိေရ တျခားကမၻာက မမတိနိုင္းဆာေဂ ဘ၀ကို ပိုျပီးေဂ သတၱိဟိဟိနန္႔ ရင္ဆို္င္နို္င္စြာတိြရေရ။ လင္သည္က ခရီးလားေက မယားသည္က ငရုတ္ပင္ပ်ိဳး၊ အေခ်တိက တစ္ဘက္နန္႔ အိမ္မႈကိစၥအ၀၀ ကို ေက်ပြန္ေအာင္ထမ္းေဆာင္နိုင္ေရ သတိၱဟိ ကတ္ေတ။ ေယေဂ ေလ့ မမဆိုေက အားနည္းသူ အားကိုးရွာရဖို႔ တတင့္တတယ္ထားနိုင္ေရ ေယာက်ၤား ရွာရဖို႔ ဆိုေရ အေတြး အေခၚတိ၀င္လာေအာင္ ယင္းပိုင္စကားလံုးတိနန္႔ ဖိန္နိွပ္ခံနိန္ကတ္ရေရ။ ယင္းပိုင္ ဖိနိွပ္ ျခင္း တိ ေရ လူသားရို႔ အကန္႔အသတ္မ့ဲဖန္တီးနိုင္ေရ စြမ္းအားတိကို ျဂင္းကပ္စီေရ။ အမွန္ဆိုေဂ မမ ေလ့ အမိ၀မ္း ထဲမွာ သာမန္မ်က္စိနန္႔မျမင္ေရ ဆဲလ္တစ္ခုနန္႔စလာေရပိုင္ ေယာက်ၤားတိေလ့ ယင္း ပိုင္ စယင္းနန္႔လူျဖစ္ လာကတ္ရစြာ…….။.

ဖိုမသဘာ၀အရ အသြင္အျပင္ အေတြးအေခၚ ပံုပန္းသဏၱန္ တစ္ိေခ် ကြာျခားစြာကလြဲလို႔ မမနန္႔ေယာက်ၤား ေရ ဖန္တိီးနိုင္ဖို႔စြမ္းအားကြာျခားျခင္းမဟိ။ ဇာလူက ဇာသူ႔ကိုေလ့ တတင့္တတယ္ ထားနိုင္ စရာ မလို .. ဗုဒၶ အေတြးအေခၚအရ လင္၀တ္၊မယား၀တ္ဟိ သင့္စြာကို အကြ်န္လက္ခံေရ… သာယာခ်မ္း ေျမ့ၾကည္ ႏႈးဖို႔ ေကာင္းေရ အိမ္ေထာင္မႈဘ၀တည္ေဆာက္ဖို႔အတြက္ လင္၀တ္မယား တိစြာ လိုက္နာသင့္ေရ လိုက္ နာဖို႔လို အပ္ေတအရာတိ ေယေဂေလ့ ဇာလင္ေယ်ာကၤ်ားကမွ အိမ္သ်ွင္ မကို တတင့္တတယ္ထားနိုင္စရာမလို … ေဒစကား ေရ သသမတ္ အနိုင္ယူျခင္း တစ္မ်ဳိးနန္႔ တူေရ…. အ၀ီးကုိမၾကည့္ခင္ အကြ်န္႔ ဘာဘာ နန္႔ အမင္ ကိုေျပာျပေမ..အကြ်န္ရို႕တိ ကြ်န္းမွာ နိန္ေရ လူတိ… ရခို္္င္ျပည္စီးပြား ေရးအေၾကာင္းကို အက်ယ္ ခ်ဲ႕ မရီြး ခ်င္ယာ..ရခုိင္ျပည္ေရ ျမန္မာနိုင္ငံမွာ အဆင္းရဲဆံုး ျပည္နယ္တစ္ခုျဖစ္ေတ။လက္တဆုပ္စာ လူတန္း စားတိ ကလြဲလို႔ ၄ သန္းေလာက္ ဟိေရ  ရခိုုင္တိေရ အသက္တစ္ေခ်ာင္ရပ္တည္ေရ ျဖစ္တည္ပိုင္ ရုန္းကန္ နိန္ ရေရ…….. အကြ်န္ရို႕ ဘာဘာ မိုးခါ စပါးစိုက္ေတ..ပြင့္လင့္ရာသီမွာ ခရီးလားရေရ တနားေလ့ အျငိမ္နိန္ ဖို႔မ ရ ယင္းပိုင္ ဘာဘာ မဟိခါ အမင္တစ္ေယာက္ ေဆာင္းရာသီ ငရုပ္ပင္စိုက္ အိမ္က အေခ်တစ္ရီြကို ေကြ်း ေမြး ျပဳစု….. ခ်မ္းသာေဂေလ့ ခ်မ္းသာေလ်ာက္ ဆင္းရဲေဂေလ့ ဆင္းရဲေရ အေလ်ာက္ ရခိုင္ သမတိစြာ ပီးလာေရ တာ၀န္ကို ေကြ်ပြန္ေအာင္ ထမ္းေဆာင္ ကတ္ေတ…. ေဒကိစၥမွာ အဘာက အမင္ကို တတင့္ တတယ္နိန္ဇီခ်င္ဖို႔ ယေဂေလ့ အဂြင့္လက္တိြ က်လာေရခါ မမ ပါ ေယာက်ၤားပါ အိမ္ေထာင္မႈတစ္ခု သာယာ အီးခ်မ္းေအာင္ တာ၀န္ယူ ကတ္ရေရမလား….

(၃) ထိုေကာင္မေခ် ဆရာ၀န္နန္႔ရလာေရ..တသက္လံုးအီးခ်မ္းဖို႔မလားေယ

(၄) ယင္းေကာင္မေခ် လင္သည္ အိမ္ဂ်ိန္နိီယာေရ

နံပါတ္စိုင္(၃) နန္႔ (၄) ကို တစ္ေပါင္တည္း ေလ့လာသံုးသပ္ၾကည့္ကတ္ေမ၊ အကြ်န္အထက္ က ေျပာခ ေရ ပိုင္ မမေခ်ဆိုေဂ အားကိုးရွာရဖို႔ လင္သည္ဆရာ၀န္၊ အိမ္ဂ်ိန္နီယာဆိုေဂ ဂုဏ္တင့္ တယ္ ေရ ယပိုင္အေတြး အေခၚမ်ိဳးတိ ရခိုင္ အသိုင္းအ၀ိုင္းတိမွာ ရာစုႏွစ္ဇာေလာက္ထိ တြဲကတ္နိန္ ေမေလမသိ။ ဇာလူက စခါေလ မသိ ေနာက္ယိုင္ေက်းမႈတစ္မ်ိဳးဟိသိမ့္ေရ ပညာတတ္၊ ဆရာ၀န္၊ အိမ္ဂ်ိန္နိီယာ၊ စစ္ဗိုလ္ဆိုေရ ရခိုင္တိကို ရခိုင္လူဂုဏ္တန္အသိုင္းအ၀ိုင္းတိက ဖဲသာပီးပနာ ၀ယ္လတ္။ ႏွစ္ေပါင္း ၅၀၀၀ ေက်ာ္ထိ Civilisation ျဖစ္ ပါလတ္ေတ ေဒလုူမႈအသိုင္းအ၀ိုင္းမွာေဒပိုင္အေတြူးအေခၚတိ ဆားငန္၀င္နိန္စြာရွက္ဖို႔ေကာင္းေရ။ လူသား တစ္ေယာက္ ပင္ကို္ယ္ လက္ခံနိုင္ေလာက္ေတ အမႈအက်င့္တိကို ေဒအ သိုင္း အ၀ိုင္းတိက သစၥာ ေဖာက္ ျခင္းျဖစ္ေတ။ လူ႔သဘာ၀ကိုစိန္ေခၚျခင္းတစ္မ်ိဳးျဖစ္ေတ။ထားလိုက္ကတ္ေမေခါင္းစိုင္နန္႔ မအပ္စပ္လို႔။ အ ထက္ကစြာကိုဆက္ရဖို႔ဆိုေဂ ရခိုင္ျပည္က ဆရာ၀န္တိေတာ့ခါ သာမန္လူတန္းစားတစ္ေယာက္ထက္အဆင္ ေျပေရ၊ဂုဏ္ေလ့ ဟိေရဆုိစြာေတာ့ခါ လက္ခံနိုင္ေလာက္ေတ ေယေဂေလ့ မမေခ်တစ္ေယာက္ေရ အားကိုး ရွာသင့္ေရ ဆုိေရ ဟခရီက်သိီအိုေရ တစ္မ်ိဳးနန္႔ ဆရာ၀န္ကို လက္ထပ္ ယူသင့္ ေရဆိုေရ အေတြးအေခၚ မ်ိဳးေရ မိမိကိုယ္ကိုယံုၾကည့္မႈဆိုေရ မီြးရာပါလိုတရ လူသား စြမ္း အား တစ္ရပ္ကို သံခ်ီးတက္ဇီေရ။ ဇာလူဇာ ဆရာ၀န္အိမ္ဂ်ိန္နိီယာျဖစ္ပတ္ဇီလူသားတိုင္းမွာေရ ပင္ကုိယ္အရည္အခ်င္း စြမ္းအားတစ္မ်ိုဳးကိုယ္ဇီ ဟိကတ္ ေတ။ လင္ယူခါ ဆရာ၀န္ကို ယူဖို႔မွန္းဖို႔ အစား ငါဆရာ၀န္ ျဖစ္ေအာင္လုပ္ဖို႔ ဆိုေရ ယံုၾကည့္မႈစြမ္း အားတစ္ မ်ိဳးသီြးထဲထည့္ပီးသင့္ေရ။

ေဒေလာကမွာ ေအာင္ျမင္မႈပါ ဆံုးရံုႈးမႈပါ ယံုၾကည္မႈနန္႔စေရဆိုစြာကို ရခုိင္မ်ိဳးဆက္သစ္တိ သေဘာ ေပါက္ သင့္ေရ။ တစ္ခုခုကို လုပ္နိုင္၊မလုပ္နိုင္လို႔ ယံုၾကည္မႈႏွစ္ခုလံုး မွန္ေရ။ တစ္ခုခုကို မလုပ္နိုင္လို႔ ယံုၾကည္ လိုက္စြာေရ ကိုယ္သီြးေၾကာကို ကိုယ္ပိတ္လိုက္စြာနန္႔တူေရ။ အန္ေထာ္ နီရိုဘိန္း(စ္)  က ေျပာဖူးေရ…. လူ တိစြာလတ္ ငပ်င္ေထြတိမဟုတ္လတ္ လူသား ကို္ယ္ဇီ မွာ ပုန္းနိန္ ငံုနိန္ ျမံဳနိန္ေရ ပန္းတိုင္တိဟိေရလတ္၊ ယင္းပန္းတိုင္တိကရာ သူရို႕ကို မလႈပ္နိုင္ ကတ္ျခင္း ျဖစ္ ေတလတ္။ ရခိုင္မ သေခ်တိပထမ ဆံုးသိ ထား ရဖို႔စြာက လုပ္နိုင္စြာ အားလံုးကို အကန္႔ အသတ္ မ့ဲ လုပ္နိုင္ျခင္းနန္႔ အေကာင္း ဆံုးမိတၱဴပြား နိုင္ ျခင္း ဆို စြာတိျဖစ္ေတ။ ရိွတ္စပီးယား စကားကို ေဖာက္ သည္ခ်ရဖို႔ေဂ အကြ်န္ရို႕ခႏၵာကိုယ္စြာ အကြ်န္ရို႕ ဥယာဥ္ တိျဖစ္ျပီးေက အကြ်န္ရို႕ စိတ္ဆိုစြာ အကြ်န္ ရို႕ ဥယ်ာဥ္မႈးတိ ပါလတ္……….။

(၅) ေဒအေကာင္မယားကိုလုပ္ေကြ်းနိုင္ဖို႔ေကာင္ကမဟုတ္။

(၆) ေဟး ……..လင္ယူေရခါ ကိုယ့္ကိုလုပ္ေကြ်းနိုင္ဖို႔လူကို ရီြးယူရဖို႔။

ရခုိင္လူမ်ိဳးဆိုေဂ ေဒစကားတိနန္႔စိမ္းဖို႔မဟုတ္။ အကြ်န္ဆိုေဂ အေခ်ကဘင္ၾကားဖူးနိန္က် အကြ်န္က ပပိန္ ေခ်ျဖစ္လို႔အေခ်ခါကပင္ မယားလုပ္ေကြ်းႏိုင္ဖို႔လူမဟုတ္လတ္ ယပိုင္ကစပ္ခံ ဖူးေရ..အကြ်န္ေလ့ အေခ်ဘာ သာဘာ၀ ျပန္ေျပာဖူးေရ မယားလုပ္ေကြ်း ဖုိ႔လူျဖစ္လာ စြာမဟုတ္ လို႔……..အေခ် ဘာသာ ဘာ၀အနိုင္ လိုခ်င္ေရစိတ္နန္႔ေျပာမိခေရ စကားေခ်ကို ျပန္သံုးသပ္မိေဂ မွန္ေရပိုင္တိြေရ…. လင္လုပ္ ေကြ်း ကိုေမ်ာ္ ပနာ ခိုင္းစြာကိုရာလုပ္တတ္ေတ မမမ်ိဳးကို ေလ့ေရွာင္ သင့္ေရ။ မမေခ်တိေလ့ လင္လုပ္ေကြ်းမွ အီးခ်မ္းဖို႔ လုပ္ေကြ်းနိုင္ဖို႔လူကိုမွ ရီြးယူရဖို႔ဆိုေရ ၾကာအိုက် အေတြးအေခၚတိကို ျခီျပားသတ္သင့္ေရ။ ကမၻာကို မ ၾကည့္ေဂ့ ရခိုင္ျပည္အနီးတ၀ိွက္ကိုၾကည့္.။ အာသွ်တိုက္နိုင္ငံသမၼတတိမွာ အမ်ိဳးသမီးတိ အမ်ားၾကီး ပါ၀င္ လာေရ…ႏိုင္ငံတကာက သမၼတ အၾကံ ပီးတိ၊ နိုင္ငံျခားေရးရာ၀န္ၾကီးတိ၊ လံုျခံဳေရး အၾကံ ပီး၀န္ၾကီးတိ၊ ေတာ္လွန္ေရးသမား၊ အေတြး အေခၚ သမားအဆံုးအမ်ိဳး သမီးတိ ထိပ္ဆံုး က ပါ၀င္ လာ ေရ…။ ရခုိင္ သမ တိႏိုင္ငံသမၼ တ ျဖစ္ ရဖို႔ ေျပာ နိန္စြာမဟုတ္။ ရခုိင္ျပည္မွာ ဟိေရ ရခိုင္သမတိစြာ တျခားနိုင္ငံက အမ်ိဳးသမီး သမၼတ ထိထက္ တာ၀န္တိမ်ားကတ္ေတ…..ယင္းခ်င့္ကို အကြ်န္နား လည္ ေရ.. ေယေဂေလ့ ရခုိင္ အသိုင္း အ၀ိုင္း တိ ထဲမွာ စကားလံုးတိနန္႔ဖိနိွပ္မခံရဖို႔အကြ်န္အၾကံဳျပဳနိန္ျခင္ျဖစ္ေတ။ သားကိုသခင္ လင္ကို ဘုရား ဆိုေရ ဟခရီ စကားပံုတိကို ရခုိင္သမတိစြဲကိုင္ထားဖို႔မလို…အကြ်န္အေခ်ခါ အမင္က ထဘီ ရုပ္ခိုင္းေရ အကြ်န္ကေျပာေရ မရုပ္နိုင္ နိတ္လတ္ေမေၾကာက္ေတလို႔ ေယခါအေဘာင္သ်ွင္ နင္ဇာ အေခါင္းကထြက္ လာစြာေလလတ္…အေဘာင္သ်ွင္ေျပာစြာ အလွပလမွန္ေရ…လွ်ာ တစ္ေခ်ာင္းေရ အရာရာ အမ်ိဳးမ်ိဳးကို ဖန္ တီးနိုင္ေရ၊ ျငိမ္းခ်မ္းေရကမ္းလွမ္းေရေလ့ လွ်ာျဖစ္ေတပိုင္၊ စိန္ ေခၚစြာေလ့ လ်ွာျဖစ္ေတ၊ ခ်စ္စကား ဆို ေဂေလ့ေဒလွွ်ာအမုန္းစကားဆိုေဂေလ့ ေဒလ်ွာ၊ လ်ွာ ေၾကာင္း ျဖစ္လာေရ အသံေရ လူ႔အတြင္းစိတ္၊ အတြင္း ရုပ္ကိုထင္ဟပ္စီနိုင္ေရ။ ယင္းပို္င္ဆိုေက အဂုလက္ဟိ ေျပာဆို သံုး ႏႈန္း နိန္ကတ္ေတ အကြ်န္ရို႕ အသိုင္း အ၀ိုင္း ကစကားလံုး တိစြာ ကိုယ္ရို႕အမ်ိဳးသမီးထုကို ဖိနိွပ္နိန္ျခင္းလားလို႔ အကြ်န္မီးခြန္းထုတ္ခ်င္လာေရ။ ယင္းပိုင္ စကားလံုး တိနန္႔ သြန္သင္သည္ျဖစ္စီ၊ယိုင္ေက်းမႈ၊ လူေဘာင္ တန္ဖိုးတစ္ခုအနိန္နန္႔ က်င့္သံုးသည္ ျဖစ္စီ လူ႔သားတစ္ဦးတစ္ေယာက္အတြက္အက်ိဳးမဟိေရ ဆားမရ ရီမရ အေျပာအဆို အသံုး အႏႈန္းတိကို အကြ်န္ရို႕ ေလးဘက္ေလးစိက သံုးသပ္ဖို႔အခ်ိန္က်ဗ်ာယ္ ေၾကာင္း အ ကြ်န္ရီြး သား တင္ျပလိုက္ပါေရ။

မွတ္ခ်က္။……။ အကြ်န္ေရ ၀ါသနာသွ်င္စာရီြးေရလူတစ္ေယာက္ျဖစ္ပါေရ။ မွန္မမွႏ္ပပြင့္လလင့္ ေ၀ဖန္ ေဆြးေႏြးနိုင္ပါေရ။ လိုနိန္စြာတိဟိေကေလ့ ေ၀ဖန္အၾကံဳျပဳကတ္ပါရန္ေတာင္းခံအပ္ပါေရ။ လိုရာပန္း တိုင္ကို ေရာက္နိုင္ကတ္ဇီ။

ေအးေမာင္(ရင္အံုေတာ္ဓာတ္)

www.မူလကူးယူထားေသာေနရာ.com

1 comment:

  1. ေမာင္ေတာသားJanuary 13, 2012 at 11:27 AM

    သြီးထြက္ေယာင္မွန္ေရစကားစုတိက
    ေခၽြးထြက္ေယာင္လြဲခယာမနားေယ
    ***အကြ်န္ရို႕ခႏၵာကိုယ္စြာ အကြ်န္ရို႕ ဥယာဥ္ တိျဖစ္ျပီးေက အကြ်န္ရို႕ စိတ္ဆိုစြာ အကြ်န္ ရို႕ ဥယ်ာဥ္မႈးတိ ပါလတ္……….။

    ReplyDelete